Monday, October 01, 2007

Dag Ayaan Hirsi!

Ik wist niet eens dat Nederland nog steeds betaalde voor jouw veiligheid terwijl jij voor dat amerikaanse bedrijf werkte.
Op zich slaap ik er niet minder van.
Wat boeit mij nou dat belastinggeld, als jij het niet krijgt krijg ik het heus niet terug.
Nee, ik meen het serieus, dat kan me niets schelen.
Ik geloof ook niet dat jij zoveel miljoenen hebt verdiend met boeken en toespraken dat je zelf zo'n dure beveiliging zou kunnen betalen.
En als ik het goed begrijp gaat de overheid dat wel weer doen bij jou.
Ach, ik gun het je.
Al was het alleen maar om al die mensen die nu gefrustreerd gaan lopen schelden op internet, dat het een schande is, over de flos te krijgen.
Velen van hen vragen zich nu af wat Geert Wilders hier wel niet van zal zeggen.
Alsof hij als een soort van superheld uit naam van hun aller verontwaardiging in de kamer gaat pleiten.
Omdat hij ook vind dat de overheid bij die arme nederlanders niet zomaar, wanneer ze opmerkingen maken die helemaal niet goed vallen, voor hun lijfwachten gaat dokken.
En voor jouw wel, en dat het niet eerlijk is...
Pure demonisering als je het mij vraagt.
Maar volgens mij ligt Geert daar zelf ook helemaal niet wakker van.
Volgens mij is hij juist hartstikke blij dat jij weer terug bent.
Hij is dat jonkie dat nu met hem optrekt, zo eentje die ook altijd ruzie heeft, al weer een beetje zat volgens mij.
Zit hij rustig zijn krantje te lezen, begint die andere te zeuren over wat voor leuks ze vanavond eens zullen gaan doen.
"Geertje, laten we nu eens iets geinigs doen, ik begin me te vervelen met al die politieke mensen..."
En wist je dat Rita nu ook niemand meer heeft om een bakkie mee te doen?
Misschien kunnen jullie allemaal eens gezellig iets samen gaan doen.
Wordt het misschien weer net als vroeger, voordat het kabinet was gevallen en weer opgestaan...

No comments: