Friday, October 21, 2005

Een goedenavond

"Komt het gelegen?"
"Dat ligt eraan of het dringend is".
Ik trap er iedere keer weer in met mijn suffe antwoord.
Tegen de tijd dat er in de hierop volgende woordenstroom een gaatje valt, waarin ik snel kan roepen dat ik niet geinteresseerd ben, zijn we meestal een kwartier verder.
In die tijd heeft iemand getracht me uit te leggen wat het belang is van dit bevolkingsonderzoek.
Of mij die unieke aanbieding gedaan van een onzinnig product, dat ik tot dan toe nooit heb gemist in mijn leven.
Mijn eten is ondertussen koud of kan meteen in de kliko.
En dit dankbare werk wordt straks wellicht niet meer door bijverdienende studenten gedaan, maar door gedetineerden.
Een unieke kans om ze te re-socialiseren.
En het is goedkoop.

Natuurlijk wordt er gelijk gemopperd dat het misschien afschrikt, het idee van de Bijlmer-bajes aan de andere kant van de lijn, maar weet je nu door wie je gebeld wordt?
De Groep Wilders gaat kamervragen stellen.
Aan minister Donner.
Ze wil onder meer van hem antwoord op de vraag of het niet verstandiger is gevangenen ongevaarlijk werk te laten doen zoals het maken van paperclips en wasknijpers.
Ik kan interessantere vragen bedenken.
Waarom bijvoorbeeld is de groep ervan overtuigd dat bellen gevaarlijker is dan het maken van paperclips?
En hoe komt het dat Wilders nog steeds in zijn eentje een groep denkt te zijn?
Mij interesseert het persoonlijk geen biet door wie ik lastig gevallen wordt.
Hoe kom ik er van af?
http://www.infofilter.nl

3 comments:

moi said...

Zooo blij met een geheim telefoonnummer!!

Anonymous said...

Ik vind het maar raar dat er nog steeds mensen van uitkeringen moeten leven, maar er blijkbaar dus toch een tekort is aan callcentermedewerkers.

Hoe zit dat nou? Al die uitkeringstrekkers kunnen toch niet ongeschikt zijn om te telefoneren? En dat ze het allemaal faken geloof ik ook niet.

Strangebrew said...

Ik probeer alsnog om een keer uit het telefoonboek te komen...!
@ Arnout: Er is volgens mij niet echt een tekort aan mensen, maar de mensen zijn "te duur". Veel engelstalige bedrijven hebben hun callcenters in lage-loonlanden, in India bijvoorbeeld...
Uitkeringsgerechtigden, eventueel verplicht, aan het werk zetten in een callcenter is bijna een extra straf...ik zou er zelf echt niet willen werken.