Thursday, November 17, 2005

Smaak.

Op mijn planeet bestaat zoiets als het Vrije Woord.
Hier doe ik wat ik wil, en vraag me niet af of dit de "openbare ruimte" is of niet.
Ik kan hier geen spandoeken uitrollen.
Maar ik kan wel posters plakken, zoveel en waarover ik wil.
Niemand is verplicht om in te loggen...
Er is veel ophef over de Reisbureau-reclames, zoals hiernaast afgebeeld.
Vrije woorden zijn niet alleen bedoeld voor degene die ze graag wil horen.
Dit mag de bewindsvrouw zich ter harte nemen.
Zij loopt immers zelf te koop met uitspraken als dat "het geringere incasseringsvermogen van moslims niet de maat mag worden" en "Geen blad voor de mond nemen en soms het randje opzoeken. Maar in dit land mag dat....".
Zoveel blijkt ook wel uit de cartoon die in onze regionale krant stond ( donderdag 17-11-2005 in De Gelderlander).
Waarin twee agenten zich afvragen of het slachtoffer op de stoep misschien een paar dominostenen heeft omvergegooid...
Daar kreeg ik een nare smaak van in mijn mond.
Grappen en grollen kunnen, zeker als de timing fout is althans, smakeloos zijn...
Ik heb altijd mezelf voorgehouden dat niets heilig is, en toch...het kost me moeite dat ook nu te doen..
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben vandaag.
Maar als we dan al een keer moeten incasseren, kunnen we maar beter trachten erboven te gaan staan.
Moet lukken als het niveau laag genoeg is.
Terug dan toch maar, naar de Reisbureau-posters.
Veel mensen "lusten" die kennelijk niet .
Over smaak valt te twisten, zoveel is nu wel helder.
Ik ben gelukkig niet heel erg kieskeurig...
Ik heb dus ook nog deze.
Eet smakelijk.

No comments: