Wednesday, March 22, 2006

Pffff...

Moe.
Vandaag helemaal niets te melden dus.
Alhoewel...
Ik ving op dat het "Kapitaalvernietiging" (met een hoofdletter K) is als ik ooit gestudeerd heb maar niet "werk"...
Als ik zou stoppen met werken omdat ik thuis harder nodig ben krijg ik misschien wel straf.
Sharon Dijksma overweegt namelijk die vrouwen een deel van de kosten van hun opleiding terug te laten betalen.
Ze hoopt ze zo te stimuleren om aan het werk te gaan, want "Je geniet op kosten van de samenleving een dure opleiding, die kennis mag je niet straffeloos weggooien".
En kinderen opvoeden en van de straat houden, en thuis de boel draaiend houden is geen werk, toch?

klik op Sharon.
Het "nieuwste" PvdA-plan is een systeem van studiefinanciering, met een leenstelsel, waarin studenten afhankelijk van wat ze verdienen, geld terugbetalen.
Ehm....volgens mij is dat al lang het geval bij de meesten...
Ik kan me niet herinneren dat iemand ooit mijn studiekosten betaald heeft, ik betaal nu al bijna 8 jaar maandelijks mijn lening af...so what's new.
Maar voordat ik me er echt druk over kon maken was mijn batterij alweer leeg, en ging ik weer liggen.
Welterusten.

No comments: