Tuesday, February 13, 2007

Domweg opvolgen, zo'n melding...

"Dat is dan 23 euro 45....Oh, ik krijg hier een melding dat ik uw bankpas moet invorderen!"
"Pardon?"
"Ik moet uw pas in beslag nemen!"
"Waarom?"
"Nou, dat staat hier, op mijn kassa!"
Alsof dit een goede reden is.
Omdat de kassa het zegt.
Ze geloofde het, aan haar gezicht te zien, zelf wel heel stellig.
"Dus?"
"Ik moet uw pas innemen!"
Klakkeloos bereid het bevel op het scherm voor zich uit te voeren, greep ze ondertussen naar mijn pas.
Maar ik lag hierbij dwars, en ik hield de pas schuin achter me.
"Eh, ik dacht het niet, ik ga wel eerst naar mijn bank om te vragen waar dit op slaat..."
En voordat de mevrouw achter de kassa met een grote schaar mijn pas in tweeen zou knippen, liep ik weg en naar mijn bank.

Daar kon men er ook geen chocola van maken, maar werd mijn pas bij gebrek aan een verklaring onherstelbaar beschadigd verklaard.
Met een onbruikbare pas, maar met de belofte dat ik snel een nieuwe zou krijgen liep ik weer naar buiten.
Vaag verhaal.
Vandaag werd het raadsel opgehelderd.
Een brief van mijn bank, waarin gemeld werd dat een derde partij geprobeerd had te frauderen met mijn pas.
Er was ergens een leesapparaat gevonden op een onbemensd betaalpunt en ik was een van de mensen die daar had afgerekend...
Dus nu kan ik helemaal niet meer bij mijn geld, want ook mijn rekening is voorzichtshalve geblokkeerd tot nader order.
Look on the bright side: ik kan niets uitgeven nu.

No comments: