Sunday, April 13, 2008

Kraak!


Dit weekend waren mijn kids bezig met de vraag waarom er gekraakt wordt.
Of het eigenlijk nog wel eens gebeurde, en of wij mensen kennen die zo wonen...
En of het woord 'kraken' komt van het openbreken van de voordeur...
En of het zomaar mag als een pand lange tijd leeg staat...
Dat konden wij allemaal bevestigen en er volgde een soort kinder-college over kraken en panden in de stad die we van binnen uit kennen.
Mijn jongste vindt het stoer dat zijn mama ooit in zo'n pand rondliep elke dag.
Mijn oudste wil nu dolgraag een interview met 'echte krakers' gaan doen.
Maar haar maatje van de schoolkrant vindt dat maar eng en wil liever een verkoper gaan interviewen over zijn werk.
Nu hebben ze maar opgesplitst, want ze wil nu toch echt het hele verhaal kwijt;
Krakers zijn niet eng, ze willen gewoon ergens wonen en ze wonen ook om de hoek, dus zijn gewoon je buren.
Verkopers zijn bovendien relatief saai, maken zelf wel reclame en daar is alles mee gezegd.
Ik zal maar eens gaan rondvragen...
Welke kraker heeft er de komende tijd een keer tijd om een uurtje of wat met mijn kind te keuvelen?

2 comments:

Unknown said...

He Jon,

Myrthe hier, kwam via de site van de Lastpost op jouw site. Was nieuwsgierig en ging kijken wie het berichtje daar had achtergelaten: )

Maar waarvoor ik je een berichtje stuur...Als je oproep van 19 april nog geldt over een uurtje tijd voor je kind met een kraker dan is mijn sowieso vriendje bereid : )

Groetjes!

Strangebrew said...

Dank! Hij wordt mijn plan B !
Groetjes!