Tuesday, July 29, 2008

Het weer...

De hele tijd vielen hier de mussen van het dak, en toen begon het te regenen.
En een meneer begint te schreeuwen tegen mij, tegen mij!, alsof ik er een hand in heb, dat het een schande is.
Dat de zomer op deze manier niets voorstelt!
Hij is echt heel erg kwaad, bijna onfatsoenlijk.
De hitte stijgt sommige mensen naar hun hoofd, van een beetje beheersing is geen sprake....
Totaal verregend schiet ik een supermarkt in, waar het halve dorp staat te schuilen voor een zondvloedachtige bui die opeens toeslaat.
Binnen in de winkel hebben ze een hele goede airco, en voor het eerst in dagen heb ik het opeens echt koud.
Koud!
Met kippenvel en een grijns op mijn gezicht treuzel ik me naar de kassa, waar ondertussen weer ruimte is.
Buiten verdampt de regen alweer.
En het ruikt goed.
Naar zomer.

No comments: