Wednesday, January 07, 2009

Bultrug

Steeds als er een bord langs de weg staat dat 'waarschuwt' voor overstekend wild kijk ik hoopvol uit het raam.
En ook al zijn er veel roofvogels, reigers en aalscholvers te zien, echt wild zie ik vrijwel nooit.
Één keer een hert, en een paar keer een dode vos...
Één keer een zeehond in een haventje, en wat wolven achter een hoog hek.
Maar nooit een echte losvliegende zeearend of een walvis!
Terwijl de geschiedenis ons toch echt leert dat we 'vroegah' echte walvisvaarders in dit land hadden, die nog niet eens zo ontieglijk ver noordelijk van onze lage landse kustwateren succesvol deze enorme beesten zowat wisten uit te roeien.

Nu is er dus langs de Noordzeestranden een bultrug gesignaleerd.
Ik heb nog nooit een echte gezien...
Ik ga echt wel aan de kust wonen later als ik groot ben.

No comments: