Tuesday, February 03, 2009

Hoarding disorder.

En? Was het wat?
Was het u eigenlijk al opgevallen?
Soms switched de hele santekraam hier over naar een nieuwe compactere layout maar met een mooiere bovenkant.
Ik wilde eens iets anders.
Maar het komt ook omdat de blogroll al maanden stuk is en ik ondertussen wel eens wat nieuwe sites wilde linken.
Om gebruik te maken van de gadgets van blogger moet je dan je oude template min of meer er af gooien.
Zodoende.
Het kan best zijn dat u het hier soms opeens allemaal te netjes opgeruimd vindt.
Of juist te saai, omdat al die mooie zelfgemaakte buttons plaats hebben gemaakt voor een saaie linkdump zonder franje.
Dat komt eigenlijk omdat ik het nieuwe ge-update layout-programma van de blogger nog niet onder de knie heb.
Ik kan geen chocola maken van de HTML-codes of hoe dat ook heet.
En zolang ik niets kan over-knippen of plakken staan er straks geen maanstanden, geen citaten van slimme mensen, niet meer wat de oorlog in Irak elke dag kost, en geen videoclips...tenzij verstopt in een link die ik eerst nog moet knippen en plakken.
Of het staat er gewoon wel en dan slaat deze hele post nergens op.
Ik merk dat ik heel veel moeite heb met het definitief weggooien van alle troep die ik de afgelopen jaren heb verzameld, aan plaatjes, links en curiosa.
Wat ik thuis bij gebrek aan bergruimte niet meer doe, hamsteren, heeft zich virtueel tot een inmiddels volwassen OCD ontwikkelt: Hoarding-disorder.
Ik vindt het desondanks stiekem wel lekker rustig, die andere kale layout, zonder al die bijdehande troep.
Saai, maar sereen.
Ik dacht dit een tijdje om en om uit te proberen, en als het niks is gooi ik de oude layout er wel weer definitief op.
En wellicht wat dingen er weer af.
Misschien morgen al.
Mischien over vijf minuten, om het spannend te houden.
Ach.
Het houdt me van de straat...





No comments: