Tuesday, May 12, 2009

Ik weet het!

Street-credibility krijg ik er niet mee.
Maar ik kijk het lekker toch.
Omdat ik het dan ook lekker kan afz**ken....dat is uiteindelijk de bedoeling als de tent hier vol zit zaterdag, met allemaal kritische deskundigen.
En na anderhalf uur halve finale was mijn 'boks' (broek), bij wijze van spreken, al welgeteld drie keer afgezakt.
Op basis van extreme a-muzikaliteit (Bulgarije), op basis van 'echt té eighties' (Finland), en op basis van te obligaat etnisch (weet ik veel, een andere voormalige oostblokker...).
Maar de uitsmijter, tijdens de verfoeilijke televoting, sloeg werkelijk alles.
Het officiële Red Army Choir (echt waar!) in vol militair ornaat (waarbij ik na het weekend in de IJzerstreek toch echt een beetje mijn bedenkingen heb) met "Kalinka" (for crying out loud...).
Featuring TATU, de twee slechtst zingende Barbies van dit of eender welk ander halfrond.
Ze playback-ten dan ook, het Rode Koor zelf bromde op de achtergrond mee 'dat ze hen niet te pakken zouden krijgen..'!.
Ik probeer maar niet na te denken over de achterliggende betekenis bij dit geheel.
Nu nog een vette rel als Gordon zich in elkaar laat slaan voor de goede zaak aanstaande zaterdag en de politieke blamage is compleet.
Altijd weer genieten, zo'n Songfestival !

No comments: