Sunday, August 16, 2009

One regular sunday...


Klik op plaatje om te kijken/luisteren...
Gekeken: Anthony Bourdain heeft een hekel aan mensen die geen vlees eten, op een manier die grenst aan het intolerante.
Maar hij komt op plekken waar een normaal mens alleen maar over kan dromen of nachtmerries over heeft en heeft verder volgens mij overal sch**t aan en dat bevalt me dan desalniettemin toch.

Geluisterd: Mastodon komt uit Atlanta, Georgia. Het album Leviathan gaat over de zee, om precies te zijn min of meer over het boek Moby Dick, de band produceert "thinking men's metal".
Dit soort mensen zijn een optelsom van een redelijk ingewikkelde geschiedenis en dus redenen waarom ik toch een keer naar de States zou willen, gewoon om een keer te ervaren hoe groot de impact van die geschiedenis op mensen nu werkelijk is.
Vandaag van plan te eten: Sushi, maar het eten is echter niet de voornaamste reden waarom ik een keer naar Japan zou willen, meer vanwege de Tokaido om te reizen langs een soort Via Romana die, met ten alle tijden de Berg Fuji in het zicht, de snelste route was tussen Tokyo en Kyoto.
En vanwege de wijk Harajuku, waar ik me al eens eerder over verbaasd heb, omdat jongeren daar eigenlijk alleen maar naar toe gaan om gefotografeerd te worden, en het zijn niet alleen in Tokyo wonende fashionistas met teveel zakgeld.
Soms hebben ze er een dag reizen voor nodig.
Ze verblijven in de stad tot hun geld op is en dan gaan ze weer terug naar huis op het platteland om aan een nieuwe outfit te werken.

Het enige dat in Europa een beetje in de buurt komt is het Gothic Weekend zoals in Whitby, waar Kind 1 graag vertoefd en inderdaad...vaak gefotografeerd wordt, maar dat kan ook aan haar leeftijd liggen.
Vandaar ook al wat voorpret, want de laatste dag van onze reis valt op Halloween en dus samen met het WGW.



Het is dus vandaag een doorsnee zondag, het kan slechter....

No comments: