Friday, November 06, 2009

Vanavond...

...opladen.
Is kennelijk nodig, zelfs na een vakantie van een week.
Dacht ik eerst een paar weken geleden nog dat ik sluipend gek werd, vijftien jaar voor de klas dus ik zou nu toch het klappen van de zweep moeten kennen, begin ik langzaam steeds meer te merken wat het kan betekenen als iemand voor de grap zegt dat 'werk meer kapot maakt dan je lief is'.
Docenten wordt overigens veelvuldig voorgehouden dat ze niet mogen zeveren over hun werk, want luie donders zijn het, die nooit iets hoeven te tillen en vooral veel vergaderen.
doorklikken voor het groot beeld
Bovendien hebben ze meer vakantie dan anderen, zwijgen dus, stelletje aanstellers!, proefwerken nakijken en opvoeden die hap!
Het heeft daarnaast een zekere charme om vaak op het randje van een burn-out te balanceren, je traint tenslotte al je spieren en het houdt je scherp.
Tegelijkertijd heb ik echter al van meer mensen te horen gekregen dat ik onmogelijk nog harder kan worden, en ik dacht nog wel dat dit mijn beste strategie was, dussss, terug naar de tekentafel....
Tijd is een goede raadgever.

Gelukkig kan ik nog afdraaien op vrije dagen, zelfs als dit provinciaaltje daarvoor naar de Randstad moet.
Om de kosmopolieten van Two Pin Din te zien en te horen.

Muziektherapie.

No comments: