Wednesday, January 06, 2010

Verslavend.

Sneeuw!
Ik ben jaloers op de mensen in Amsterdam en aan de kust.
Iedereen verklaart me voor gek.
Maar ik wil er nog een halve meter bij, zoals in Schotland.

Ik wil eigenlijk, gevoelig voor chaos als ik ben, een totale stilstand van het verkeer in dit land.
Als iedereen thuis is dan
, vooruit...
Een situatie waarin niets of niemand meer naar zijn werk kan, naar winkels, het zwembad of school, waarna we merken dat de wereld helemaal niet onder gaat als het hele gekkenhuis even niet meer draait, of anders maar veel langzamer.
Volgens mij is dat zo nu en dan gezond.
Gewoon voor eventjes dan.
"Vergaderen? Nee sorry, gaat niet, niets gaat vandaag, we zullen vandaag moeten mens-erger-je-nieten thuis..."
Ik maak bijvoorbeeld alleen maar een pas op de plaats als ik geveld ben door een ziekte of een ongeluk.
Onthaasten moet je soms afdwingen.

Op dit moment zou ik het liefst willen insneeuwen, net als die mensen in the Dales bijvoorbeeld.
Maar zij zaten natuurlijk in een leuke kroeg (waar ik zowaar wel eens langsgereden ben), dan is het vaak al snel leuk...

No comments: