Tuesday, January 12, 2010

IJspret zonder schaatsen...

Als ik het goed begrepen heb, wordt er van alles gedaan op het ijs waar je geen schaatsen voor nodig hebt.
En bij onze jaarlijkse whiskey-vrienden-avond hadden we al een hele discussie over wanneer iets nu een sport of een behendigheidsspelletje is...en déze is volgens mij een ernstig twijfelgeval.
Het is volgens mij bovendien de meest overgewaardeerde dan wel ondergewaardeerde activiteit op het ijs.

Ik kan niet anders dan mezelf hysterisch in een stuip lachen, als ik mensen elegant met één knie over het ijs zie schuiven, met daarvoor een stel mensen die, met een rood hoofd, verwoed schreeuwend met een bezempje heen en weer krassen om de baan van het (ja... wat is het eigenlijk? projectiel?) op te warmen.
De meerwaarde van deze hele activiteit ontgaat mij volledig!
Toch zei ik volmondig JA! toen iemand voorstelde om met dezelfde whiskey-club een curling-clinic te ondergaan.

Het kan niet anders dat de meest melige ijs-activiteit die er bestaat garant staat voor uren gestuntel en met het beoogde gezelschap kan dat alleen maar dikke pret zijn.
Count me in!
En misschien zijn we wel extreem goed en is het een opstapje naar een geheel nieuwe carière.
Ge wit het ooit niet!

No comments: