Tuesday, March 16, 2010

Avalanche.

Hele dagen Animal Planet zouden mijn blikveld moeten vernauwen.
Lekker rustig in mijn hoofd, maar uiteindelijk ga ik toch steeds weer kijken naar wat er in de rest van de wereld allemaal gebeurt.
Kant, Eurlings, Bos, Bussemaker, Remkes, van Geel, Griffith...
Het is een kleine lawine, ze lijken elkaar mee te trekken.
De één na de ander houdt het sinds de gemeenteraadsverkiezingen voor gezien.
Hierdoor krijg ik toch sterk de indruk dat het eigenlijk geen leuke banen meer zijn, in de politiek.
Natuurlijk hebben ze allemaal hele goede en volwassen redenen om niet meer in Den Haag te willen zijn, maar misschien ligt het allemaal veel basaler dan ze in het openbaar beweren.
Ik zou er namelijk ook geen zin meer in hebben, als ik steeds veel te snel werd voortgeduwd in weer een nieuw verhaal en daardoor waarschijnlijk voor de vijfde keer op rij niet de tijd krijg om rustig een rit uit zitten.

Ik zou ook wel eens rustig na willen denken, kalm mijn werk uitvoerend tijdens een complete vierjarige regeringsperiode, over wat ik wil gaan doen later als ik groot ben.
Je wordt als kamerlid vast niet vrolijk van het vooruitzicht op weer een paar jaar gebitch, klappen incasseren zoals het de kop van Jut betaamt, steeds weer onderuit te schuiven.
Met opnieuw elke dag voor mijn neus het hoofd van de oude roerganger die niet kan navigeren of de nieuwe die straks een volgende vechtkabinet gaat regiseren.
Nee, dank u, doet u mij dan maar ook een fijne post als burgemeester in een niet al te grote gemeente.
Houdoe en bedankt.

No comments: