Thursday, April 15, 2010

How to win...

Ik ben en blijf natuurlijk een vakidioot en kan het niet laten feitjes op te zoeken over de verkiezingen van een buurland, vooral als er best grote verschillen zijn met onze evenredige vertegenwoordiging.
De britten zijn aan de beurt op 6 mei, dan zijn wij toevallig ook daar, en het lijkt erop dat ze voor het eerst, of in ieder geval voor het eerst in lange tijd, voor vanavond een tv-debat hebben georganiseerd voor de lijsttrekkers.
Iets dat wij in ons land heel gewoon vinden, sterker nog, we zijn het alweer een beetje zat, al die media-spektakels die uiteindelijk gebakken lucht zijn, maar de britten gaan uit hun dak, en ik ga kijken.
De grootste discussie op straat, in Middlesborough bijvoorbeeld, gaat over.....of het om de inhoud of over het uiterlijk van de kandidaten moet gaan.
Vooralsnog was niemand uit Middlesborough geinteresseerd in hoe verzorgd of gezond de kandidaten er uit zagen, ze hoopten een beetje integriteit te vinden.

Ik ben een paar keer in Middlesborough geweest, ook in het slechte deel en als ik daar zou wonen, dan zouden de verkiezingen me misschien niet eens zo interesseren, omdat er al vijftig jaar niets is veranderd...
Het is overigens een zeer lelijke maar interessante stad.
Ik ben vaak lyrisch over de overkant, maar weet ook wat het te bieden heeft, het is niet één grote gezellige vissersplaats.
Nederland heeft vast plekken waar je aan af kunt zien hoe slecht het kan uitpakken, maar in de UK zijn dit soort plekken talrijker (groter land ook...) en nog een graad erger qua sfeer.
Maar zelfs dan is er nog iets te vinden waar ik helemaal verliefd op kan worden.

Ik ben al weer vergeten wat ik eigenlijk wilde zeggen.
Zo gaat dat in mijn lessen ook altijd.....

No comments: