Tuesday, June 01, 2010

Zwevend.

Voor het eerst in mijn leven.
Meestal komt er heus wel iets uiterst linksigs uit, bij gebrek aan iets echt bruikbaars...zeker als er een populistische partij mee doet voel ik me genoodzaakt een tegenstem te lanceren, voor mijn eigen karma en de balans in het algemeen, u mag een teiltje gaan halen.
Maar ik heb die kieslijst voor me liggen: CDA, PvdA, SP, VVD, PVV, Groen Links, ChristenUnie, D zes zes (zoals veel jongeren het kennelijk uitspreken, omdat ze niet weten waar het voor staat en op slaat), PvdD, SGP en de TON van Verdonk.
Daar is geen coalitie mee te maken, maar het lijkt erop dat, ook al wees hij ze de afgelopen drie jaar categorisch af, Balkenende toch met Wilders en Rutten in het huwelijk moet treden, en aangezien één op de drie huwelijken...enfin.
Ze zijn er echter nog niet uit want er wordt vanaf vandaag gezinspeeld op andere combinaties waarmee het CDA in ieder geval als een wanhopige oude vrijster haar opties naar alle kanten open houdt.

En daarnaast hebben we hier nog een Piratenpartij (IT-ers enzo), een 'van-alles-wat-partij' van BNN-jongeren (lijst 17), de Partij één (deze partij is, hou je vast: een open community met een dynamisch, issue-driven programma, kwalificaties als ‘links’ of ‘rechts’ en ‘progressief’ of ‘conservatief’ passen niet bij ons omdat stereotyperen en mensen of verschijnselen in hokjes plaatsen behoort tot vorige generaties, de wereld is nu te pluriform en te intercultureel voor dat soort simplificaties...dus.), Heel NL en Partij voor Mens en Spirit; beide holistisch maar kennelijk niet als het gaat om samenwerken bij twee identieke programma's, en Nieuw Nederland waar ik eerlijk gezegd niet zo heel veel chocola kan maken, zijn die nu ook neo-liberaal of ook holistisch?
Hoe dan ook, ik zweef vooralsnog nogal.
Voor het eerst in mijn leven.

No comments: