Tuesday, September 28, 2010

Dit gaat eigenlijk nergens over...

Vaak vinden mensen mij te ehm...negatief.
Ik spreek liever over kritisch, op z'n hoogst cynisch, dat doet mijn leeftijd misschien...
De laatste tijd wordt ik dan ook steeds gevoeliger voor de manier waarop we met elkaar omgaan, of niet met elkaar omgaan, wat u wil.
We schelden er naar hartelust op los, want dat mag volgens de wet, en liefst doen we dat op de meest lompe en onnozele manier die we kunnen verzinnen.
Hoe grover hoe hoger de kijkcijfers, dus we doen het omdat het publiek er om vraagt...
Een Britse kookwedstrijd, al jarenlang een zeker niveau uitstralend, verword in Nederlandse handen tot een zoveelste ordinaire "waar-denk-jij-goed-in-te-zijn?-maar-ik-vind-het-helemaal-niks-show", waarin mensen zoals we dat ondertussen gewend zijn vakkundig worden afgezeken.
Ik word er zelfs ouderwets van, omdat ik nu al, terwijl ik dacht daar nog lang niet oud genoeg voor te zijn, soms verzucht dat de wellevendheid tegenwoordig ver te zoeken is...
Uitzonderingen om de regel te bevestigen uiteraard daargelaten.
Zoals ik al zei: dit gaat helemaal nergens over...

No comments: