Thursday, September 23, 2010

Ik ben het ook eens

...met E. die zegt dat elk woord erover een woord teveel is, maar ik kan het niet laten.
Op dit moment wordt iedereen gegijzeld in de positie om altijd maar de volwassene te zijn, the bigger person.
De hele dag pedagogisch verantwoord blijven reageren, alsof je de 'dog whisperer' bent, die elke dag opnieuw met dezelfde kleine keffer een stukje moet gaan wandelen, en nog een keer, en nog een keer, net zolang tot het beest ophoud in de wielen te bijten van iedere auto die voorbij komt.
Dat was de ambassadeur even zat, en hij laat zich gewoon eens lekker gaan.
Geef hem eens ongelijk.
Veel mensen zouden ook wel eens de hele dag de kleuter uit willen hangen.

Lekker wel doen, waarvan jij vindt dat de anderen dat niet mogen.
De hele tijd roepen dat het niet eerlijk is, of stom, of....of....niet eerlijk!
En stom!
Want hoe komt zo'n *** erbij dat er ************ met 'vrijheidslievenden' niet gepraat kan worden, de ************, waar halen die ************* het gore lef vandaan te denken dat ze steeds maar beledigd worden, de domme *************, hoe durven ze...
Maar helaas ben ik een volwassene, en zit ik dus ook in het kamp van diegenen die veroordeeld zijn tot het steeds maar weer denken: "Laat maar zwetsen, niet op letten, sta er boven, sus de boel even opnieuw, morgen is het weer over....".
Het gaat om het proces en niet om het resultaat.
Geleerd van de hondenfluisteraar.
Dat is inderdaad vermoeiend.
Te verkiezen wellicht boven alle andere opties, maar wel vermoeiend...

2 comments:

Alie said...

Mja, ik vraag me dan wel af wanneer je er nou "boven moet staan" en hoe dan, want je altijd maar stilhouden werkt ook niet.
Vredelievende mensen moeten ook opkomen voor hun standpunten, toch?

Jeetje, word verification: peniz
Hahaha.

Strangebrew said...

Haha! Word-verification kent hem dus!
Ik heb ook geleerd van de dog-whisperer dat je het beste resultaat boekt door te blijven ageren, maar de veroorzaker van de problemen zelf zoveel mogelijk actief te negeren...
:)