Thursday, September 02, 2010

Uitgehold...

Nee, daarmee bedoel ik niet 'klaar met rennen', want ik moet nog beginnen.
Ik bedoel woorden.
De betekenis bijvoorbeeld van een woord als "eensgezind", een woord waar we de afgelopen dagen mee om de oren zijn geslagen.
Ik dacht altijd dat het zo iets betekende als unanimiteit, of van een zelfde mening zijn.
Uiteraard ben ik abuis.
Sinds gisteren betekent "eensgezind" doen alsof...
Eensgezind is wanneer mensen, die het er niet mee eens zijn, braaf doen alsof ze niets gezegd hebben.
Niets zeggen als iemand je iets vraagt is trouwens ook eensgezind.
Niets zeggen is ook transparant overigens, als je niets zegt, zeg je niets raars.
Helder.
De formatie.

Ik lig er niet echt wakker van, maar mijn tenen willen wel krom.
Het enig goede aan het verloop er van is dat ik me net wat gemakkelijker kan inbeelden dat in Belgiƫ woon, een land dat na de UK hoog op mijn bucket-list staat.
Studio Brussel op de radio en met stijgende verbazing rondlopen in een land waar geen regering te vormen valt.
Straffe kost.

No comments: