Monday, April 18, 2005

Knal 2

Een klein berichtje in de krant vanochtend, over een jongeman die wegens vernieling opgepakt was, bleek verband te hebben met het afgelopen vrijdag gevierde feest op onze school.
We hebben in dat opzicht misschien even geen goede beurt in de buurt gemaakt...
Mochten er nog bezoekers van ons feest of buurtbewoners zijn die een defecte fiets hebben of een autospiegel missen, laat het ons even weten...zucht.
Er waren een paar mensen op af gekomen met het IQ van een pantoffeldiertje.
Ik zou nu enorm kunnen gaan twijfelen aan het rendement van onze onderwijsinstelling en mijn kleine rol daar in.
En me enorm opgelaten voelen naar mijn eigen genodigden toe over hun schadepost.
En me afvragen of het ooit nog wat wordt met dat soort wonderkinderen...
Maar alles is relatief, toch?.
In het grote geheel der dingen is dit ook maar een spikkeltje ergens in de rand van het beeld.
Want als het een beetje tegenzit wacht ons het lot van de dinosaurussen.
Hoewel astronomen er zeker van zijn dat de asteroïde ons in eerste instantie zal missen, vrezen zij het effect dat de aantrekkingskracht van de aarde zal hebben. In het ergste geval keert de asteroïde tussen 2034 en 2036 terug en raakt hij de aarde dan wel.
bron:nu.nl
Dan zijn mijn kinderen al volwassen en hebben wellicht zelf al kinderen.
Ik zit dan in dat hotel in Cornwall te kijken naar een vuurbal in de lucht die er al een paar dagen te zien is.
En ik ben dan al oud, in ieder geval een stuk ouder dan nu...
Alles is relatief, dat weet ik dan in ieder geval heel zeker.

No comments: