Friday, May 20, 2005

En toch...

...ook al is het oud nieuws, intrigeert die man me enorm.
Even dacht ik te weten wie hij was...
Maar die dook opeens weer op!
En toen moest ik denken aan de pianist op de boot naar Newcastle.
Vanochtend zag ik voor het eerst een foto van de op het strand gevonden virtuoos.
De pianist van de veerboot was niet blond en veel kleiner.
Deze ziet er heel getergd uit.
Letterlijk verloren...
Maar iemand heeft hem toch pianoles gegeven of hem daar naar toe gebracht?
Hij heeft toch vast ooit een keertje, misschien een klein beetje om indruk te maken van mij uit, een mooi lied gespeeld voor iemand die hij erg leuk vond?
Hij koopt toch ergens muziek-vellen?
Hij heeft toch vast buren gehad die de hele dag naar hem luisterden omdat oefening kunst baart?
Weet u zeker dat het niet stiller is de laatste tijd en u niet weet waar zijn huis staat?

No comments: