Saturday, May 14, 2005

Ik ben niet alleen!

Ik ben niet meer de enige die dweept met Ford Pier!
Ok, het zijn canadezen en ze zijn knettergek volgens mij, maar ik mag niet al te kieskeurig zijn...
Ze touren op dit moment door Nederland, vanavond in Vera in Groningen...
Gisteren waren ze in onze stad.
G., die hun tour regelde, zei ons vantevoren dat ze de sterren van de hemel kunnen spelen.
Een soort space-cowboy met een gasmasker en een soort serveerster met een make-shift geweitje op haar hoofd klommen op het kleine podium.
Hank and Lily.
Ontwapenend grappig en muzikaal op z'n minst nergens mee te vergelijken.
Of juist met van alles te vergelijken, het is misschien een beetje een kruising tussen rockende hillbilly-country en Nick Cave...
Ze worden vergezeld door een groot fluffy konijn (!) en Jezebel.
Dat is een vrouw met snelle voeten, ze zingt niet gehinderd door enig zangtalent een liedje mee en ze lijkt totaal van de wereld totdat je haar aanspreekt...goed gespeeld!
Lily bespeelt naast drum, trompet en koe-bel ook een zingende zaag en tapdanst.
Ze maakt op verzoek ook ballondieren.
Ze zijn helaas niet meer in het land als mijn zoon jarig is...
G. zei dat ze anders graag zijn tuinfeest hadden opgevrolijkt!
Na het optreden vroeg ik of ik het goed had gehoord: ging dat ene lied niet over Ford?
Lilly zowel als Jezebel smolten zowat.
Kende ik hem en zijn werk?
Ik zei dat ik hem heiligheid toedichtte, waarop ik een staande ovatie kreeg.
En naar huis ging met een I-love-hank-and-lily-button, een stripverhaal over Ford Pier en de laatste cd.
Van Hank and Lily.
Groot doorbreken zullen ze nooit, dat valt in ieder geval te hopen, daarvoor zijn ze veel te goed!

http://www.myspace.com/hankandlily

No comments: