Monday, September 05, 2005

Zo dan...

De eerste dag zit erop.
De ongewenste grafitti die tijdens de vakantie door hangjongeren is aangebracht aan het schoolgebouw is verwijderd, het grootste deel van de faciliteiten rondom het gebouw heeft het weer overleefd, dus nu maken wij weer gebruik van het terrein.
De meeste mensen reageren schamperend als ik zeg dat ik nog steeds geen les geef.
We hadden nog wat compensatie te goed en die werd dit jaar achter de vakantie geplakt.
Misschien troost het de eventueel afgunstigen als ik vertel dat we midden in een reorganisatie zitten, een interim krijgen en nog een berg werk van vorig jaar hadden liggen...
Het extra stuk vakantie redde zowat mijn leven, of in ieder geval dan de lol erin, omdat ik hierdoor ook een paar uur alleen thuis geweest ben sinds mijn eigen liefies weer naar school zijn.
Maar goed, ik had dus nog twee weken vrij, en nu een langzame start.
Eerst beleidsdagen en daarna introductie van de jongeren, de nieuwe en die van vorig jaar.
Ik was erg vroeg vanochtend en tot mijn verbazing zat er toen al een nieuwe jongere die ondertussen de conclusie had getrokken dat school zo onderhand toch begonnen moest zijn...
Ik was tijdens de vakantie al wat jongeren tegen gekomen, die zich scheel verveelden en vroegen wanneer ze weer mochten komen.
Ik geloof dat wij een van de weinige scholen zijn waar de leerlingen boos worden als de deur dicht is, ze weten nooit goed waar ze naartoe moeten met zichzelf als wij de deur niet opengooien tijdens vergaderdagen.
Zo kwam het dus dat ik vanochtend die onbekende jongen achter de school aantrof.
In een van de lelijke witte tuinstoelen, tussen een stapel tafels en stoeptegels.
Ik zag hem eerst niet eens, omdat ik keek naar die boom waarvan ik hooopte dat die het nog deed.
Opgegeven door een boomchirurg is hij als een phoenix verrezen uit het voorjaar...

http://esbmarion.blogspot.com/2004/09/samenvatten.html
Daar zat dus opeens iemand.
Veel te vroeg, vol vragen, en zo het wachten zat...

4 comments:

moi said...

Ik weet dat er heel veel leerlingen zijn die maar wat blij zijn dat ze weer mogen. Net als ik zelf.......

Strangebrew said...

Ik moet er helaas nog een beetje inkomen, maar ik ben dan ook niet zo dol op vergaderen...

Anonymous said...

Waarom die vakantie zo allemachtig lang moet duren heb ik nog nooit gesnapt. Als je dan zoveel dagen hebt verdeel dat dan eesn regelmatig over het jaar. Een zomervakantie van 4 weken lijkt me niet meer dan reeel. Ik verveel me ook als de rest van de vrienden maar vooral partner al weer aan het werk is.

Strangebrew said...

Ik vind in mijn eentje vakantie ok, als mijn liefies maar gewoon naar school gaan :)!