Tuesday, December 27, 2005

We zijn er!

Sinds drie dagen zijn we echt over...alles staat nog in dozen, maar nu op plek B in plaats van op plek A.
Internet is nog steeds een heel gedoe en we kunnen alweer helemaal niets vinden.
Alleen wat onbenullige dingen die we nu nog niet missen slingeren nog rond in ons oude huis.
We hebben nu twee huizen, dat klinkt sjieker dan het is...
Er moet nog het een en ander gebeuren, maar we beginnen nu eindelijk een "manana-houding" te krijgen na twee weken als een bezetene doorwerken.
Ik heb heel even een fase gehad dat hier nog niks was en ik daarachter "thuis" noemde...
Nu kan ik me bijna niet eens meer voorstellen dat ik daar ooit heb geleefd.
Mijn kinderen zijn in dat huis geboren, het is 11 jaar ons "thuis" geweest.
Maar nu is het leeg en koud en kaal...
En de belofte die het toen in zich had is niet meer er aan af te zien.
Dit huis, aan de overkant, is nu thuis...dit is nu plek A.
Het is hier warm en het begint te leven.
Nieuwe rituelen beginnen zich te vormen.
Nieuwe plekken waar ik het liefst zit.
Mijn agenda neer leg.
Mijn tas neer gooi als ik thuis kom.
De hond gaat liggen als we weg zijn.
Ik begin langzaam weer tot mezelf te komen.

5 comments:

Anonymous said...

Veel geluk op deze plek A.
En natuurlijk een fijne jaarwisseling met de nieuwe buren.

Anonymous said...

zie je wel dat het allemaal goedkomt?! Heel veel geluk in jullie warme, comfortabele nieuwe huis, een "zalig"
uiteinde en begin voor jullie allemaal, incl.Lucky en tot ziens somewhere eind januari. Willemien

Anonymous said...

Gelukkig maar, want het klonk best zorgelijk.

Anonymous said...

Fijn Marion! Ik hoop voor je dat plek B snel helemaal in de memiores mag verdwijnen en plek A voor 100% 'thuis' wordt! Maar ik geloof dat dat wel goed komt he ;)

Als de hond zich er al thuis voelt....

Strangebrew said...

Dankjulliewel allemaal!!!!
We moeten morgen nog de oude bagger overdragen en dan hoeven we nooit meer op en neer!
Het gaat hier helemaal goed komen met "thuisvoelen", internet nog even beter faciliteren en dan kan de pret weer beginnen!
Tot gauw!