Wednesday, March 01, 2006

Slecht script.

scene 82:
Thuis in slaapkamer.
Politica met echtgenoot in pyama onder de dekens, leeslampje aan.
"Ik zal gelijk krijgen. Ik moet gelijk krijgen. Ik laat me toch zeker niet door zo'n snotaap van een scholier in mijn hemd zetten. En wat de rechter of een collega-minister zegt is niet interessant.
Ik bepaal wat de IND doet. Ik zou geen knip voor de neus waard zijn als ik nu niet mijn poot stijf houd. Ze hebben een premie gehad, het was de bedoeling dat ze daar nieuw behang voor kochten en vloerbedekking, een bankstel misschien...7000 euro is veel geld, daar kun je meer mee doen dan je denkt. Het was niet de bedoeling dat ze die investeerden in een diploma voor hun dochter. Het is campagnetijd, en er zal eindelijk eens iemand zeggen waar het op staat. Dat is wat de kiezer wil zien, dat is wat de kiezer zal krijgen....".
Leeslampje uit.
......
scene 84:
Aan het bureau, aan de telefoon, kamer half uitgelicht, op de achtergrond ratelt een copieermachine.
"Nee, ben je mal, dat is veel te veel gedoe. We geven een persconferentie en tegen de tijd dat iedereen zich erover opwindt, dat er weer beschermde persoonsgegevens op straat liggen, hebben we al resultaat. Het is van het grootste belang dat we er sterker uit komen, na al het slap gedoe van de afgelopen jaren...Ook slechte publiciteit is publiciteit."
Politica legt hoorn op de haak, trekt jas aan, kijkt in de spiegel en mompelt " Kop op meid, jij wilt premier worden, nu moet je ook B zeggen...".
Politica trekt deur open en vertrekt met opgeheven hoofd door een haag van flitsende camera's en microfoons. Aftiteling.
.............
Geachte mevrouw S...
Bij deze willen we u laten weten dat wij uw script niet gaan gebruiken voor onze nieuwe serie.
Het is niet waarheidsgetrouw genoeg. Het beeld dat u neerzet van de wandelgangen van de nederlandse politiek is te overdreven, en derhalve niet te gebruiken voor ons concept. Daarnaast is het persifleren van vrouwen in de politiek niet echt origineel.
Veel succes met uw verdere pogingen, met vriendelijke groet, T. Alpa.
..............

Sh*t.
Dan maar weer lesgeven.
En oja: Een volledig terechte Googlebom: Vreemdelingenhaat.

No comments: