Friday, March 24, 2006

Strandpaviljoenen en zandkastelen 2

Ik heb opeens de zomer al in mijn hoofd en behoefte aan een strand.
Met water en schelpen, en veel warme wind.
Over geruime tijd, jaren, komt er een echt meer dat aan deze wijk zal grenzen.
Zolang wil ik helemaal niet wachten...
Ik zal u niet gaan irriteren met het geluid van de aanstormende branding als achtergrond terwijl u dit leest, maar u moet weten dat het wel de achtergrondmuziek is terwijl ik tik schrijf.
U mag dit wanhopig vinden...
Geeft niets.
Er komt dus een meer en "Deze Lentse Plas wordt de drukste van drie meertjes.
Rondom de plas worden vooral groene oevers met fiets- en wandelpaden aangelegd.
Aan de Zandse kant is een strand gepland met lig- en speelweiden.
Hier komt ook een aanlegplaats voor surfers en bootjes."
Of dit nu uitgaat van een bestaand bestemmingsplan of een idee van wat het zou kunnen worden...dat weet ik niet precies.
Maar ik fantaseer al over een Nijmeegse variant van Blijburg.

Een beetje verontrustend is dan wel weer de volgende zin:
"Stadseiland Lent krijgt een lange stedelijke boulevard.
Daar zijn dan ook mogelijkheden voor terrasjes en horecagelegenheden..."
Dit zijn al fors oude plannen, en daarin is de Griftdijk, en de huizen erachter, al weg gedroomd.
Daar komt dus de tapa's bar en niet aan de Lentse Plas...
Het klinkt allemaal mooi, maar ook soms onheilspellend.
Wat willen ze nu precies met Nijmegen-Noord?
En waar blijft mijn kabelbaan?
http://members.fortunecity.com/molztest/id9.htm
http://www.knmi.nl/VinkCMS/explained_subject_detail.jsp?id=3359

No comments: