Monday, July 10, 2006

Dansen aan de Waal

Een dansavond.
Ik heb er ooit een bruiloft van goede vrienden gevierd.
Met een redelijk goede band ook nog.
Geen bruiloftsband, maar een soort arrow-classics-rock-cover-band.
Maar dan een leuke.
Op het strandje was een kampvuur, en binnen werd gedanst.
Er liep ook nog een troubadour rond die Jacques Brell nummers zong.
Dat was een leuke bruiloft.
Ik heb dus goede herinneringen aan deze uitspanning, ook al is het er overdag een beetje keurig.
In het weekend overdag zit het terras en het restaurant goed vol.
Maar het ligt net iets te ver van de route om een drukke kroeg te worden, daar is het niet op ingericht...
Maar het s'avonds krijgt de plek gelukkig veel meer magie, zoals met meer plekken het geval is.
En nu gaan ze dansavonden organiseren.
Met jaren 80 muziek, een populaire formule.
Op 15 september komt er een vervolg.
Op de school van onze kids was een paar weken geleden een barbeque.
Er liepen meer mensen rond waar ik best een avond mee in een kroeg wilde zitten.
Mijn wens, dat er in mijn nieuwe wijk iets van een uitgaansleven ontstaat, komt wellicht uit.
Op het eerste gezicht een beetje keurig, maar wie weet wat magie vermag.

info@sprok.nl

No comments: