Wednesday, July 19, 2006

Dat was dat.

Dat zal me leren om cynisch te doen over al die drukte.
Blijkt zomaar dat ambulancepersoneel en andere hulpdiensten het ook een gekkenhuis vinden.
De zomerfeesten hypotheekvisievierdaagsefeesten feesten en concerten gaan wel door.
Te laat om nog af te blazen financieel logistiek gezien.
Het zijn immers twee verschillende dingen, het festival en de mars.
Net als bij andere evenementen waar mensen om het leven komen, wordt ook nu gezegd dat dit soort dingen nu eenmaal kunnen gebeuren.
En een tsunami met zeshonderd doden...
Libanon...
Ik sta waarschijnlijk hoe dan ook met gemengde gevoelens te spelen vrijdag.
Dat wordt pas echt grimmig vrolijk.
Ik durf op zo'n moment niet te denken aan de mogelijkheid dat eventuele nabestaanden van de twee lopers toevallig in de stad zijn en het wrang vinden.
Alles draait gewoon door.
Net als al die keren dat ik stil stond en, overigens vaak wel onterecht, riep dat het allemaal zo wrang is.
Ook dat zal me leren.
De stad breekt haar tribunes af, maar de kroegen zijn al weer "los".

No comments: