Monday, July 17, 2006

Grimmige vrolijkheid.

En nog iets gedacht vandaag.
Traditioneel gezien ontkom ik er kennelijk niet aan.
Klagen over de zomerfeesten.
klik
Als ik er iets te doen heb, leg ik me bij het pandemonium neer...
Maar hoe leuk ik het ook vind om met twintig drums een bagpipe-band te begeleiden, "anything can happen op zo'n avond, weet je", ik vind het verder helemaal niet erg om het grootste deel van de massa te ontlopen de rest van de week.
En al helemaal vandaag.
Ik moet vanavond niet eens in de stad zijn, maar er achter, en het ziet er naar uit dat dit niet gaat gebeuren.
Ik moet hoe dan ook de rivier over en dat lukt niet, ook niet via de andere brug.
Het verkeer rondom de stad staat zo hopeloos vast, dat de brandweer is uitgerukt om mensen in de files van water te voorzien en hun auto's te koelen met bluswater.
Wat komen die lui allemaal doen?
Het zijn lopers die hun startbewijs komen halen.
Bezoekers van de gratis concerten en the Matrixx in het centrum.
Mensen die naar De Vlaggenparade in het Goffertpark willen.
Deze laatste groep, de grootste nog wel, begrijp ik niet.
Meer dan drie uur vast in een file gaan staan, om vervolgens een avond lang klappend naar mensen te kijken die achter fanfares een rondje lopen met vlaggen in hun handen, in een knetterheet voetbalstadion...
Ik weet niet wat hen drijft.

Ik wil het niet weten ook, bepaalde inzichten over soortgenoten maken me niet vrolijker...
Nog een week sluiproutes, lastige logistieke problemen ("Ik moest zonodig 'dat monster' kiezen! Waarom speel ik geen triangel? Hoe krijg ik dat ding nu in de stad?"), en berusting....
Tao.
Go with the flow.
Het wordt vanzelf vrijdag, dan heb ik wel wat te zoeken in de stad.
Ik kijk er zelfs naar uit.
Een batteria van zeventig mensen maakt een hoop herrie.
Mensen zullen zich afvragen wat ons drijft...

http://www.vierdaagsefeesten.eu/deaffaire/index.html

No comments: