Tuesday, July 25, 2006

Reversed.

Tijd stelt niets voor.
Een maand is niks, de zomervakantie lijkt korter dan toen ik nog klein was.
Bijna alles is geel en bruin in onze omgeving, door al dat zand en stof oogt het ook warmer.
Het lijkt op Italie zoals ik het uit de lucht zag.
Weinig groen.
Ik ben al lang gestopt met zeuren over het weer, vorig jaar heeft het namelijk zes weken geregend.
Het is nu gewoon mediteraan en zo gedragen we ons dus ook.
We zitten overdag binnen, want op zich is dit een goed geisoleerd huis.
In de avond leven we weer buiten.
Maar de muren komen wel een beetje op me af op deze manier.
Ik ben buiten de vakanties om ook wel eens alleen in dit huis.
Dat heb ik ook eigenlijk wel nodig om een beetje geestelijk gezond te blijven.
En nu zit ik de hele dag met meer mensen op tien vierkante meters...
Dat levert wel af en toe een hilarische inkijk in de verschillende belevingswerelden van jongens en meisjes op.
Sinds een dag of twee speelt mijn zoon, bij gebrek aan vriendjes in de straat door die vakantie, met poppen van zijn zus.
Ik had eigenlijk willen schrijven dat ze samen met haar poppen spelen, dat heb ik namelijk een poosje gedacht.
Tot vanochtend.
"Ik ben de moeder en jij bent de vader"
"Ik wil niet de vader zijn, ik ben de oppas"
"Waarom wil je niet de vader zijn, Tommiebeer is toch jouw kind?"
"Als ik kinderen heb, ben ik ook verliefd op iemand en daar heb ik niet zo'n zin in, dus wil ik wel de oppas zijn..."
"Oh......Ok. Dan gaan we nu beginnen...Ik ben de moeder en ik ben een fee, en jij bent de oppas en zorgt voor de kinderen als ik moet toveren"
"Ok, dan ga ik nu Tommiebeer een schone luier geven, want hij heeft een ongelukje gehad"
"Goed en ik loop nu door het bos op zoek naar een schat"
"Ik ga de fles warmen"
"Help, help, ik wordt aangevallen door een draak!"
"Tommie, je mag niet zo veel knoeien met je eten!"
"Kom me dan redden! We worden aangevallen! We hangen aan een berg en we vallen bijna naar beneden!"
"Ok, maar het eten is nu klaar, kom je aan tafel?"
Interessant, toch?

3 comments:

Anonymous said...

:D wat een geweldig gesprekje zeg!!

Strangebrew said...

Vind je ook niet? Zo gaat dat hier de hele dag. Daar ga je vanzelf een beetje raar door doen volgens mij...:).

Anonymous said...

Het is de warmte zullen we maar zeggen he ;)

Oh, geef even je adres, dan krijg je een mooie kaart van me uit Cornwall! :D