Saturday, August 19, 2006

The day after...

Het was goed.
In Belgie dan, want een deel stond natuurlijk ook op Lowlands.
Waar ik dus niet was...
De meeste bands die ik deze keer wilde zien heb ik helemaal of gedeeltelijk gezien.
Ministry sprong er uit, mede qua decibellen....!
Maar ook omdat een "oude bekende" opeens op het podium rondsprong en een nummer mee deed.
Luc van Acker speelt met Al Jourgensen in The Revolting Cocks.
De laatste keer dat ik Luc zag optreden was in 1985 op het Warm en Stil-festival in Gulpen...of all places!
Het was beeldschoon.
Vorige winter zou Luc van Acker optreden in Nijmegen maar het optreden werd helaas op het allerlaatste moment gecanceld...
Ik hoop nog steeds op een volwaardige herkansing.
De andere band die ik perse wilde zien waren de Twilight Singers.
Greg Dulli en Mark Lanegan ...een goede combinatie.
En alleen al voor deze twee optredens was het de moeite waard om op en neer te rijden voor die ene dag.
En net toen we eigenlijk weer naar huis wilden rijden, en besloten toch nog even naar Massive Attack te kijken, stond daar opeens Elizabeth Fraser op het podium...

klik op fotos voor meer info

Zo.
Doe ze dat maar eens na, daar in Hasselt.

2 comments:

Anonymous said...

Ik had op lowlands helemaal niet door dat ze de zangeres van de cocteau twins was! Heb die ooit (zal jaartal niet noemen..) nog huilend op het podium zien staan, ontroerd als ze was door het enthousiasme van het publiek. Het was dan ook een prachtig concert. Net als Massive Attack zaterdag.
Maar over lowlands eigenlijk maar één woord: IGGY

Strangebrew said...

Jaaaa! Jullie hadden Iggy! Die was daar niet bij ons! Ik begreep van meer mensen dat het fenomenaal was!
Toen Elisabeth het podium opliep kreeg ik even een brok in mijn keel! Ik heb haar altijd al eens live willen horen zingen, en dat was er nooit van gekomen, en dit was maar 1 nummer, maar toch...