Wednesday, August 23, 2006

Nagelafdruk.

Soms doet iets wat je leest gewoon een beetje zeer.
Omdat je je knuisten zo hard moet dichtknijpen dat de afdruk van je nagels in je handpalmen staat.
U denkt natuurlijk dat ik weer overdrijf.
Meestal is dat ook zo.
Vandaag gebeurde het toch weer, een beetje gradueel.
Het begon met een kleine onnozele opmerking.
"In zulke gevallen kunnen mensen meestal ook op een andere manier communiceren" , aldus de woordvoerder van de KPN over de grote storingen op hun eigen vaste net en de weigering om mensen financieel te compenseren voor opgelopen schade...(bron: De gelderlander.)
Mensen kunnen inderdaad, naast mobiel bellen, ook gewoon op de fiets stappen en het gaan vertellen, schreeuwen, tamtams gebruiken of via rooksignalen afspraken maken.
Waarbij ik me dan wel meteen ernstig afvraag of KPN eigenlijk wel een telecombedrijf wil zijn.
Even later...:"De naam staat voor wat wij willen, namelijk dat we met zijn allen als één man achter ons land gaan staan" aldus lijsttrekker Pastors van de nieuwe partij Eén NL, die stelt dat "iedereen die in ons land wil wonen moet accepteren dat er één overheersende cultuur is: de westerse !"...(bron: de telegraaf.)

http://www.tomjanssen.net/
Het blijft bij de volgende verkiezingen dus even afwachten welke van de vier kleine marginale k*t-partijtjes de meeste marginale k*t-zeteltjes in de wacht sleept....
"Vroeger werd bijna iedereen een man gemaakt in Nederland. Nu niet meer!!" aldus luchtmachtcommodore b.d. Willems over het opschorten van de dienstplicht. (bron: de gelderlander.)
En toen heb ik het gewoon maar opgegeven met de on-line-ochtendbladen en on-line-tabloids...
De dag was nog lang en ik wilde nog iets van mijn humeur overhouden.
En dat lukt ook wel, mede door een opmerking op het eind van dat artikel over Eén NL.
Die had wel veel weg van een beschrijving van een tragische liefde.
Waarin de verlaten partij ervan overtuigd is dat de aanbedene toch nooit gelukkig kan zijn bij die ander...
"Pastors betreurt het dat Rita bij de VVD is gebleven en zich niet bij hem heeft aangesloten. "Ik denk niet dat ze daar gelukkig is." Ze hebben nog wel eens telefoon- en sms-contact, maar Pastors heeft zich neergelegd bij de keuze van Verdonk." bron: de telegraaf.
De laatste onnozele opmerking die ik die ochtend las en waar ik dan toch wel een beetje om kon lachen.

No comments: