Friday, September 01, 2006

Bad publicity is publicity too.

Goed.
Publiciteit blijft dus een merkwaardig iets.
Ik ben er ook vaak ingetrapt.
Dat je perse ergens op wilt reageren...of dat je perse een reactie wil.
Kwaliteit is dan inderdaad eigenlijk het belangrijkste.
Voor "politici" is het veel erger.
De Partij voor Naastenliefde, Vrijheid en Diversiteit , heeft zich vrijdag in Den Haag gepresenteerd als politieke partij. De drie bestuurders beklaagden zich vooral over gebrek aan aandacht en interesse van andere politieke partijen en de media. Bron:Nu.nl (wat anders...)
Ehm....?
Hebben die mensen dan geen toegang tot de meest gangbare media?
Het zijn toch zeker geen gereformeerden?
De oprichters zijn al zo vaak geinterviewd, genoemd en uitgescholden...
Iedereen had het over deze partij tijdens hun oprichting en wilde persoonlijk commentaar!
Geert Wilders zou jaloers kunnen zijn op zoveel aandacht!
Niet de straat op zonder beveiliging?
Wat een watje!
Niet eens een fatsoenlijk contactadres vrij kunnen geven, dan ben je pas echt berucht!
Die mensen hebben echter stiekem eigenlijk last van iets anders.
Dat er wel veel mensen op hun reageren, maar niet op een aardige manier...
Ze willen geen kwantiteit maar kwaliteit.
Ik verbaas me erover dat die "partij" serieus in de veronderstelling verkeerd dat ze een politiek alternatief aanbiedt.
Er zijn al vier kleine vage, niksige splintergroeperingen die mikken op het onderbuikgevoel van Jan met de Pet.
En het enige dat bovengenoemde nieuwe partij aan dit soort gedachtengoed weet toe te voegen is een keurmerk op "natuurfilms" met minderjarigen...
Ik heb ondertussen geleerd van googlen dat ik het beter zo kan omschrijven...dat zegt wel genoeg.
Dat zijn dus in totaal al vijf partijen die u in november kunt overslaan als u het mij vraagt.
Maar u vroeg mij niets.
Ondertussen is het nieuwe schooljaar ook bij ons weer begonnen.
Voor het eerst begon ik met frisse tegenzin.
Pas toen de meeste jongeren weer op school waren begon ik het weer een beetje leuk te vinden.
Ik heb met mezelf afgesproken om halverwege dit jaar de balans op te maken.
Met alle consequenties die het met zich meebrengt als de balans in de min slaat.
Maar aan onze jongeren zal het dan op zich niet gelegen hebben...
Jongeren geven me over het algemeen de goede hoop dat oude ideeen veranderen, dat "de mensen" kunnen veranderen.
Maar niets is zaligmakend.

Vandaag kondigden de SGP-jongeren aan dat ze aangifte gaan doen van godslastering in het publieke domein als Madonna zich niet gedraagt...
Ik zou zeggen koop geen kaartje en blijf gewoon uit het stadion weg!
Jullie hebben als het goed is geen TV, dus waar maken jullie je druk over!
Partijen mogen bij wet alles verkondigen, dat is bevochten, en dan proberen ze tegelijk toch anderen de mond te snoeren.
Ik zie ongewild opeens een lijn van streng gereformeerd, naar godsdiensfanatisme, naar ongezonde belangstelling voor minderjarigen...

Die lijn gaat doorgaans alleen maar die kant op en gelukkig meestal niet automatisch ook terug.
Ik krijg soms de neiging dit vreemde calvinistisch land gewoon te ontvluchten.
Ik krijg soms de drang om helemaal te vertrekken.
Weg.
Weggaan lost het uiteraard niet op.
Alsof ik niet overal imbecielen kan tegen komen, of gewone vervelende mensen...
Dwazen heb je overal, dus ook aan de andere kant van de wereld.
En die krijgen allemaal heel veel publiciteit teveel als u het mij vraagt.
Maar u vroeg mij nog steeds niets.

No comments: