Friday, October 13, 2006

Vergeet de sterren niet.


Wilgen knotten is cool.
Naast de school van de kinderen staan tien knotwilgen en daar zijn er nu drie en een halve van gekortwiekt.
Ik heb vroeger vaker meidoorn-hagen gesnoeid.
Met een kettingzaag.
In Limburg is een meidoornhaag onderdeel van het klassieke landschap.
Niet alleen jaarlijks onderhoud, maar bijna monumentenzorg.
Ik vond het ook gewoon fijn om een hele dag buiten bezig te zijn.
Met een grote groep mensen driehonderd meter haag onderhanden nemen, en daarna allemaal samen eten buiten in de herfst-zon.
Als het begon te schemeren was het werk gedaan.

Vandaag was dan misschien op kleinere schaal en zonder kettingzaag, maar toch ook fijn.
Ik heb een paar mensen wat beter leren kennen en ik bevond me in prettig gezelschap.
Er werd van het snoeisel ook meteen iets nieuws gemaakt.
De grote dikke takken steek je in de grond en bind je bovenin aan elkaar vast.
De lange smalle takken vlecht je er dan doorheen.
Als het goed is slaan die takken aan, en krijg je een groene "tipi" die blijft doorgroeien.
Wel een paar gaten open laten om de sterren te zien 's nachts!

No comments: