Thursday, October 26, 2006

Wat?

Wie?
Thom?
Je maakt een grapje.
In Havana?
Nee, kom nou, ik ben niet in de stemming voor onzin!
Echt?
...
Hij keert terug naar "de stad die hem heeft gevormd".
Of meer het dispuut dat hem heeft gevormd, en hem nu een netwerk zal bieden.
Daar zou ik een heleboel over kunnen ventileren, maar volgens mij zijn er al een heleboel mensen die dat nu ook aan het doen zijn.
Onze arme stad heeft ondertussen ook wel genoeg geleden onder het juk van de "cubaanse toestanden".
Wanneer je aan de rand van een gapende kloof staat, is er kennelijk een liberaal charme-kanon nodig om weer aan de boezem van de gevestigde politiek gedrukt te worden.
Kennelijk is ons rode stadsbestuur hier ondertussen ook van doordrongen en geeft gevolg aan het wanhopige geschreeuw van onze middenstand om nu eindelijk eens het roer om te gooien...
Voordat onze stad hopeloos verloederd en van armoede en pestilentie doordrongen afzakt naar Hades...
Er gloort licht aan de horizon.
Ik vroeg me, na de verbijstering, af of ik ook een stad had die mij gevormd heeft.
En of ik met zo'n uitspraak kans zou maken op zo'n baan in die gemeente.
En of ik dat zou willen...

2 comments:

Anonymous said...

Onze stad Den Bosch was eerst wat jullie nu worden. Maar bij ons is het tij gekeerd. Ze zijn hier nu links. Da's beter voor 7/8 van de inwoners die buiten de historische muur wonen. Sterkte!

Strangebrew said...

Wij hebben niet eens meer de stadsmuur, kun je nagaan...:)!
Dankje!, en ach, we zullen het wel overleven...