Friday, December 01, 2006

Nog 8.

Ik kijk liever even naar iets goeds uit, dan naar het nieuws van de dag vandaag.
Ik wist niet wat ik moest denken toen ik het hoorde.
Nee, dat is trouwens niet waar.
Ik durfde niets te denken...

Naschrift 4 december: Bovendien brak het tumult daarna onvermijdelijk toch los.
Gek genoeg alleen op internet, waar de reactievensters van de online-kranten werden gebruikt als condoleanceregister en politiek slagveld tegelijkertijd.
Met ongekende haat en onnozelheid heeft de "mens met de pet", ondertussen lucht gekregen van de "etniciteit" van de verdachte en, ongeacht welke stoornis hier achter zal liggen, de publieke verontwaardiging geclaimd.
Schreeuwend en kotsend van opgekropte woede en zelfmedelijden.
"Laat hem vierendelen, stuur ze allemaal terug naar hun eigen land, laat de politiek ingrijpen, en is "links" nu eindelijk tevreden?..."
Als deze mensen morgen de baas zouden zijn, dan zouden zij dit soort misstanden, want natuurlijk zien zij er in hun onmetelijke wijsheid meer in dan een incident, adequaat oplossen.
Daarmee komt dat jochie niet terug naar zijn gebroken familie...
De beschaving van veel Nederlanders is niet meer dan een ongekend dun laagje vernis dat voor tolerantie moet doorgaan.
Daaronder zit gewoon een tafereel van Jeroen Bosch.

No comments: