Sunday, February 18, 2007

Zuidwaarts...

Voor degenen die een hekel hebben aan chauvinisme: sla dit stuk dan maar over.
Je haat het of je houdt ervan, er zit niets tussenin...Vasteloavend.
In deze stad kom je zonder pasje de twee tenten, die voor deze gelegenheid zijn opgesteld, niet in.
En als je al binnen bent, lijkt het vooral een samenkomst te zijn van de plaatselijke middenstanders, die met het geven van rondjes onder elkaar een investering doen voor het volgende begrotingsjaar.
Driewerf alaaf.
Buiten op straat is er vrijwel niets te zien van het hele gedoe.
De hele optocht in het centrum zou geen ruk voorstellen zonder de bijdrage van de omliggende dorpen zoals de foto's op internet ook laten zien...
Hier vasteloavend vieren is niet mijn ding.
Mijn genen verloochenen zich echter steeds minder.
Dus ben ik naar het zuiden getrokken...
En met Apfelkorn gewapend heb ik de hele dag niet nagedacht.
Alleen maar gespeeld.

Mijn armen zijn gevoelloos nu, en al mijn spieren laten zich gelden.
Maar het was het waard!
De mensen hebben gedanst, en ik heb een grijns van oor tot oor op mijn gezicht!

No comments: