Thursday, May 10, 2007

Weekend!

Ik zou nooit serieus mogen mopperen over mijn baan.
Ik heb namelijk alweer weekend!
En de lessen zijn vandaag voor een klein deel gedraaid door mijn leerlingen.
Zelf een les geven was de deal, in ruil voor een uur eerder vrij.
Dat werden dus hun eerste 'spreekbeurten' op deze school.
Over boedhisme en over de multiculturele samenleving.
Ze hadden zich goed geweerd.
Ik blog niet vaak over mijn werk, maar vandaag wil ik wel kwijt dat ik me eigenlijk heel bevoorrecht voel.
Ik mag iets doen wat ik leuk vind en krijg daar nog betaald voor ook.
Het scheelt dat ik van vier naar negen lesgroepen ben gegaan en op twee uur na alleen nog maar les geef.
En dat ik best een gaaf vak geef!
Wat ik mezelf ook steeds heb wijsgemaakt, mijn ambitie en mijn passie ligt toch vooral hierbij.
Ik zou in het meest gunstige geval een soort van allrounder moeten zijn, in het kader van de zelfontplooiing.
Dus van alle markten thuis en ook goed in andere geledingen.
Maar ik vind het op dit moment prima om alleen maar bezig te zijn met doceren.

No comments: