Tuesday, October 02, 2007

Luxe.

Luxe heeft voor mij zelf meer met mijn gemakzucht te maken dan met bezit.
Luxe is meer mijn gedrag dan mijn buitenkant.
Goed voedsel.
Warmte.
De take-away-thuisbezorgdienst van de chinees.
Korte afstanden van A naar B.
Over drie weken, en u mag mij geloven want ik tel de dagen, gaat de nieuwe school van de kinderen open.
Dan horen we de bel en trekken mijn kinderen hun jas aan en rollen nog op tijd de klas in...
Dat is luxe.
Het hoeft niet te glanzen.
Bling interesseert me geen zier.
Goud vind ik doorgaans gewoon lelijk en koud.
Achter de schittering van diamanten zie ik alleen de pijn van die mensen die het spul uit de grond halen.
Dure spullen gaan ook gewoon stuk.
Maar een extra kwartier in de ochtend om je aan te kleden, dus minder gestress om op tijd te komen...
Now you're talking.
Totdat we na een week of twee een kwartier later op gaan staan.
Maar goed, het gaat om het idee.

No comments: