Monday, October 01, 2007

Marmot.

Ok, ik ben niet echt meer een jonge blom.
Ik moet daar misschien ook maar eens aan gaan geloven.
Maar dat een verkoudheid tegenwoordig bijna drie weken blijft hangen is me te gortig.
Ik heb echter geen tijd meer om het nog verder uit te zieken.
Al mijn werk schiet tegelijkertijd niet op, op deze manier.
Daar komen dus die bekende cirkeltjes vandaan waar mensen het steeds over hebben.
Ik voel me net een uitgeputte marmot.

Niet omdat ik dan lekker een winterslaap zou kunnen houden.
Om alleen in de nacht even naar de koelkast te scharrelen om een hapje te eten.
Nee, was het maar waar.
Ik ben zo'n marmot in een looprad.
En als ik dan duizelig uit dat rad val, zie ik opeens iets waarin ik me probeer vast te bijten.
En dat blijkt dan mijn (zeer korte) staartje te zijn, maar tegen de tijd dat ik dat in de gaten heb, ben ik al uren bezig dat stomme ding na te jagen, steeds harder omdat tegelijkertijd ook iemand achter mij aan lijkt te zitten....
Rennen!

Are you climbing that ladder?
They told you all about that ladder.
Climb that ladder and find that salvation!
Sure is a hard climb I bet.
Arms getting tired?
Sure is a long ladder.
Faith, is that the word they used ?
Hope?
I've been watching you from a long ways off.
You're not climbing on any ladder.
You're running on a treadmill. Henry Rollins.

No comments: