Saturday, November 03, 2007

Wie schrijft...

...die zou in principe moeten blijven.
Ik schrijf vooral omdat ik dan wat stiller ben.
Ik schrijf ook nog voor een ander blog, een groepsblog.
En daar heeft zojuist iemand, een lezer of lezeres, tegen mij gezegd dat ik niet kan schrijven.
Hij of zij bedoeld natuurlijk dat ik qua stijl en inhoud slecht schrijf, want mijn naam schrijven en belangrijke documenten ondertekenen kan ik natuurlijk wel...
Ik heb overigens niet de neiging om met een anoniem iemand in discussie te gaan hierover op die site.
Maar goed...het moest een keer gebeuren.
Ik gooi mijn ziele-roerselen het wereld wijde web op.
Het was natuurlijk een kwestie van tijd dat iemand een keer zou zeggen dat het allemaal bagger is...
De persoon, die geredigeerd heeft voor een krant, zegt dat hij of zij inhoudelijk zou moeten reageren, waar dat hij of zij niet weet waarop.
Wat ik grappig vond aan die opmerking was het 'moeten reageren'.
Dat schijnt tegenwoordig zo te voelen.
Dat wanneer je kunt reageren (op artikelen van online-kranten, condoleance registers, of fora over hoe je op de beste manier pompoenen kunt bereiden) , dat je het dan ook moet doen.
Dat hoeft helemaal niet namelijk.
Echt niet!
Welterusten.

No comments: