Sunday, March 02, 2008

Sukkelig.

Ik zelf dus.
Als ik moe ben word ik onhandig.
En dan krijg ik ongelukken.
Zo knalde ik tegen een glazen schuifdeur.
Zo eentje die vanzelf open en dicht schuift.
Echt waar, pure slapstick.
Ik zag zelfs vanuit mijn andere oog nog iemand lachen en daarna meteen schrikken.
Alsof ik een pantomimespeler was waarvan de act jammerlijk was mislukt.
Nu was die deur niet helemaal in orde en had niet mogen dichtschuiven omdat ik daar nog stond.
Maar als ik wat scherper was geweest was ik op tijd weggestapt.
En toen mijn blauwe plek een beetje was weggetrokken viel ik van de stoep.
Het zijn maar vijftien centimeter, maar die rekte mijn enkelspier dan ook prompt uit.
Mensen in dat dorp keken me opnieuw aan alsof ik een stuk straat-theater zat op te voeren.
Zo'n vreemd mens dat met de tranen over haar wangen op de stoep zit te piekeren hoe ze weer naar huis komt....vreemd gedoe.
En er staat niet eens een bakje om geld in te doen...
Nu strompel ik dus een beetje door mijn omgeving.
En hoef gelukkig maar 1 dag te werken omdat de rest van het circus woensdag op schoolkamp gaat.
Het is toch geen week om ingewikkeldere dingen dan eten en slapen te ondernemen volgens mij.

Chill...

No comments: