Monday, June 30, 2008

Het is mogelijk.

Het zou zo maar eens kunnen dat ik een weekend lang op een andere planeet ben geweest.
Waar honderdduizend mensen, met best veel drank op, elkaar en hun omgeving niet meteen beginnen te slopen alsof ze op de eerste de beste dorpskermis zijn.
Waar je nooit langer dan vijf minuten ergens hoefde te zitten of je hebt al vrienden, en als je uiteindelijk naar je tent terug loopt en toevallig begint te zingen, zwelt het aan tot een groot meerstemmig mannenkoor met een repertoire dat zowel carnavals, sinterklaas als voetbal-liederen de revue laat passeren.
klik voor groter
Waar honderdduizend mensen de wc achterlieten zoals ze hem vonden, redelijk schoon, niet ondergekotst, en wc-papier doorgevend waar nodig.
Waar honderduizend mensen een gigantische bak herrie kunnen aanhoren en maken, maar door een soort van collectief bewustzijn er toch een paar uur per nacht pure stilte werd betracht, gewoon omdat dat ook mooi kan zijn...
Waar ik de dag van mijn vertrek een vrouw van ver in de zeventig met een ruig shirt tegenkwam, die nog helemaal niet zo brak en grieperig was als ik zelf en nog voor Iron Maiden bleef hangen.
Respect!
Zo iemand krijgt een biertje van me, en ik gaf haar mijn overgebleven drankbonnen...
Ik weet bijna het zeker, het moet een andere planeet zijn geweest!
Het was er heel fijn.

No comments: