Friday, July 11, 2008

Zeventien.

Het is een scheldwoord in het Zweeds: "sjutton också!", dus bij deze...
Ik weet niet precies wat hier gevaarlijk aan moet klinken, maar ik geloof het meteen.
De italianen houden er niet van.
In het latijn schrijven ze het als XVII, en dat schijnt een anagram te zijn van VIXI.
'Ik leefde', met andere woorden 'ik ben dood nu'.
Een ongeluksgetal!
Hebben wij weer!
In Italië bestaan geen zeventiende verdiepingen, geen kamers zeventien in hotels...
Zelfs de luchtvloot van Alitalia heeft geen nummer zeventien.
Het schijnt dat iemand ooit zeventien uur in tomatenketchup heeft gezeten, voor een weddenschap.
Er zijn zeventien mislukte pogingen geweest om de oceaan met een ballon over te steken voordat de 'Spirit of St.Louis' er in slaagde om de overkant te bereiken.
Ik heb dat vliegtuig ooit in het klein nagebouwd, het hing jarenlang aan mijn plafond totdat mijn neefje wilde zien of het echt kon vliegen...
De Tower Bridge kan zeventien ton gewicht aan.
Zeventien jaar getrouwd zit tussen kristal en porcelein in, maar we zijn niet getrouwd, dus mag ik dan kiezen?
Kristal dan maar...
Maar al met al zegt het allemaal erg weinig over wat het betekent als je al zeventien jaar elkaars leven deelt.
In ons geval ga ik er van uit dat we elkaar lief vinden.

No comments: