Friday, January 23, 2009

Bolle wangen.

Uitblazen.
"Nicht aufregen, Tief Luft holen, Ruhig atmen!", was de tip van een studiegenoot die vanochtend mailde....
Doe ik al een paar dagen, maar dat sorteert tot op heden weinig effect.
Drie onderdelen afgevinkt.
Verder met de volgende twee.
Ik sprak net een vriendin in het zelfde schuitje, ook begonnen met een studie.
"Leuk toch? We kunnen ook niets doen!" zei ze gierend van het lachen.
Dat is waar, ik kan ook mijn hersens uitzetten en niet meer gebruiken.
Maar dat heb ik geprobeerd en daar werd ik heel onrustig van.
Hoewel ....zij gaat volgende week lekker naar Frankrijk , want daar zit haar docent.
Daar zou ik zo bij willen aansluiten.
Hier is het grauw en grijs.
En tussen alle lopende zaken door (Kind 1 heeft morgen haar kinderfeestje, normaal samen met mij, Kind 2 moet straks nog naar de bieb en morgen een kadootje voor zijn zusje kopen) probeer ik me nu op te laden voor de volgende ronde en alvast te kijken wat er voor 'Gramatik 2' op het programma staat, en welke hoofdstukken 'Idiom' ik moet herhalen.

Ik heb de hele tijd dat knagende gevoel dat ik nog van alles in huis moet halen, dat ik de hele zooi vergeet, dat ik heb vergeten mensen uit te nodigen, of ze wel heb uitgenodigd maar straks niets in huis heb als ze op de stoep staan....
Maar die verjaardag van mezelf sla ik gewoon een keertje over, en gek genoeg voelt dat heel prettig, dat geeft heel veel ruimte in mijn hoofd.
Ik vier mijn verjaardag wel als het weer zomer is.

Na volgende donderdag kan ik weer in een gewoon sukkel-tempo vervallen.
Tenminste als ik deze vijf onderdelen met goed gevolg afleg.
Anders wordt het, als door magie, steeds meer.
Fingers crossed.

No comments: