Tuesday, January 27, 2009

Haat liefde...

Internet is 'the bane of my existence' in bepaalde opzichten.
Als nieuwsjunkie kan ik er gewoon niet van wegkijken, bang om iets te missen.
Bij tijd en wijle wordt ik er zelfs ziek van.
Van reaguurders tot zelfverklaarde opiniemakers, de '
internetgemeenschap' is in mijn bescheiden opvatting eigenlijk de grootste, vaagste en vaak meest onaangename club die er is...
En terwijl ik het soms hard vervloek maak ik er zelf deel van uit.
Maar zo nu en dan gebeurt er iets moois en dan hou ik er weer van, van deze digitale brink.

Dan moet ik toegeven dat ik vooral langs deze weg contact houdt met mensen die me blij maken, maar helaas ver weg wonen.
En dat ik soms ook mensen op het net tegen kom, die me ook blij maken, maar die gewoon bij me om de hoek wonen en dat is dan weer heel erg komisch.
En zo sukkel ik verder op de digitale snelweg.
En neem me iedere keer weer voor alleen maar de krenten uit de pap te pikken.
En de rest te negeren.

No comments: