Friday, February 27, 2009

Bij deze.

Ik ben er al ruim een week niet helemaal bij.
Kan heel slecht tegen lawaai, wil liever ergens op een rustig eiland zitten...
Laten we het 'omstandigheden' noemen.
Ik ging elke dag gericht op zoek om iets te vinden om me op te monteren.
Omdat ik toch nog niet onder woorden kon brengen wat ik eigenlijk nu zou willen zeggen.
Over en tegen iemand die veel te snel en eigenlijk te vroeg weg gaat vallen.
Morgen ga ik voor de allerlaatste keer langs bij een vriendin.
Ik sta nu al met mijn bek vol tanden, ik weet niet wat ik moet zeggen...
Er valt ook niet zo veel meer te zeggen.
Om niet gek te worden houd ik mijn hoofd al de hele week bezig met onbenullige en praktische zaken.

Alsof het zo moest zijn kreeg ik vandaag van een andere vriendin een nogal vreemde email.
Ik draag weliswaar nooit naaldhakken, en ik zou het zelf niet helemaal zo brengen maar ik wilden hem toch aan de dames onder ons, fors ingekort weliswaar, niet onthouden:

Bij ons vrouwen gaat, samen met onze leeftijd, ook ons gewicht omhoog. Dat komt gewoon omdat we in ons hoofd heel veel informatie verzamelen. Er komt dan natuurlijk een moment dat al die informatie niet meer in ons hoofd past. En daardoor wordt al die informatie dus beetje bij beetje over ons hele lichaam verdeeld. Dus nu weet ik het zeker… Ik heb geen overgewicht! Ik ben niet dik! Ik ben gewoon van alles op de hoogte! HEEL goed op de hoogte!
8 maart is de Internationale Dag voor alle ontzettend mooie en elegante vrouwen, dus stuur deze boodschap alsjeblieft door naar iedereen die je kent waar dat op van toepassing is. Je kunt me dit bericht ook terug sturen, al heb ik het dan ook al een keer gekregen. Ik weet al dat ik een toffe vrouw ben. En laten we dit niet vergeten: Het leven moet niet alleen een reis naar het graf zijn met het idee daar gezond aan te komen en dan ook nog een schitterend lijf te hebben, maar geniet gewoon van een stuk chocola in je ene en een glas wijn in je andere hand… Vergeet niet te leven!!!!!


Ik moest er hoe dan ook toch om grinnikken.
Bitter sweet.

2 comments:

Anonymous said...

Goed plan. En veel sterkte morgen.

Strangebrew said...

Dank je. Ik wacht nu op telefoon.....