Saturday, September 26, 2009

Steam-Age-Punk

Terwijl mijn dochter heen en weer flitst tussen Victoriaanse gothiek en de modernere metal variant ervan, begin ik steeds meer in de verleiding te komen ook een creatie te gaan bedenken voor mezelf.
Na alle kanten jurken en hoeden die ik ondertussen opgetuigd heb, wil ik misschien ook wel eens iets voor mezelf, zo'n mooie "gothic jurk
, ook in grote maat verkrijgbaar " is echter niet helemaal wat ik zoek.
Victoriaans vind ik doorgaans prachtig, maar gezien mijn leeftijd en... laten we zeggen...postuur lijk ik dan al snel op een suffragette die niet weet dat de barricades al lang afgebroken zijn.
Ik ben bovendien steeds meer onder de indruk van Steampunk; Victorian with a twist!
klik voor groter!
Jammer dat de vrouwelijke variant vaak net iets te veel "saloon-dame met fors décolleté" is naar mijn zin zoals hier:

Maar de meer geklede outfits lijken me dus wel wat.
Met wat fantasie zou ik wellicht best iets kunnen bedenken waarmee ik kan doorgaan voor een hopelijk onorthodoxe, enigszins losgeslagen
19e eeuwse dame die gekleed in een mix van art-nouveau-jurken met oversized western-jas en een grote opgetuigde dameshoed met pilotenbril, in de woestijn op zoek gaat naar verloren gewaande kunstschatten, met haar opgevoerde zeppelin als enige maar wel coole vervoersmiddel.
Ja!

6 comments:

Festina Lente said...

Binnenkort een verkleedpartijtje organiseren? :)

Strangebrew said...

Als wat kom jij dan? :)

Anonymous said...

Het verkleedfeestje in de Vasim is in elk geval gecancelled:

http://www.devasim.nl/agenda/30/GECANCELLED-Nox-Obscura-Gothic-Steampunkfestival/

http://www.nox-obscura.nl/index.php?lang=en

Lovely W.

Strangebrew said...

Hè. Da's nou jammer...moet ik in the UK mijn bril gaan kopen...:)

Anonymous said...

Of zelf maken van een WC rolletje....

Lovely W.

Strangebrew said...

Ojee,:), dat wordt dus zelf knutselen!
Hebben we nog goede lijm?