Sunday, January 03, 2010

2010

Het jaar van de gemeenteraadsverkiezingen en de release van de cd van Berlusconi.
Het jaar waarin volgens wikipedia in september en oktober helemaal niets gebeurt.
Het jaar waarin wij geen rookhok meer hebben op mijn werkplek, en dát mag in de analen.
Het jaar ook waarin we volgens verschillende paragnosten een kleine ijstijd tegemoet gaan, ik zou zeggen "Bring it on!".
Een jaar waarin we dus misschien weer een elfstedentocht hebben, zo'n moment waarop we allemaal een beetje friezen worden...
Dat wordt dan meteen hét moment waarop ik spontaan ijsvrij neem, een paar pakken chocomel insla en met een dekentje voor de buis ga hangen, of juist na zelf een paar baantjes schaatsen op de singel, die dan hopelijk ook dicht ligt, met een heleboel mensen in een make-shift kroeg op het ijs voor een beeldschermpje sta, met een paar liter glühwein achter de hand tegen de koude.
Ik weet niet of ik zo ver zal gaan om een belachelijke muts op te zetten van een bekende soep-en-worst-fabrikant, maar ik sluit helemaal niets uit op zo'n dag.

1 comment:

Strangebrew said...

It's a date!